Szukaj na tym blogu

środa, 7 listopada 2018

Identyfikacja i ponowna aktywacja nieaktywnych linków - Planer SEO (krok 3 z 30)

identyfikacja i usuwanie nieaktywnych linków


Jeśli chciałbyś przypomnieć sobie drugą wskazówkę z naszego planera SEO przejdź tutaj.

Gdy wpiszemy adres URL, który nie jest już dostępny na serwerze, zazwyczaj wyskoczy kod błędu 404 (pliku nie znaleziono). Sytuacja taka, nie dość że zmniejsza komfort użytkowania strony internetowej, to ponadto powoduje przerwanie przeglądania witryny przez crawlery. Jeśli na stronie występuje dużo błędów 404 jest to wyraźny znak dla wyszukiwarki, że strona nie jest prawidłowo pielęgnowana. 
Błędy typu "not found" mogą być również spowodowane przez tzw. broken links. Istnieją wprawdzie przelinkowania, ale strona docelowa poprostu nie istnieje. Błędy tego typu pojawiają się zazwyczaj po zmianie docelowych adresów URL lub w wyniku błędnej pisowni. Zwłaszcza po kompletnym relaunchu lub nawet niewielkiej modyfikacji adresów URL, strona powinna być niezwłocznie sprawdzona pod kątem zepsutych linków.

Praktyczne wskazówki dotyczące naprawy błędów 404:

• Sprawdź, czy Twoja strona wykazuje błędy 404.
• Przekieruj niepoprawne adresy URL na właściwe i aktualne najlepiej przy pomocy funkcji przekierowania 301.
• Poproś webmasterów innych stron internetowych, które zawierają przekierowania na Twoją witrynę, by je zaktualizowali.
• Kontroluj przelinkowania w menu nawigacyjnym własnej strony internetowej.


Jeśli jesteś zainteresowany kolejną wskazówkę z naszego planera przejdź tutaj.




Brak komentarzy: