Szukaj na tym blogu

wtorek, 27 lutego 2018

Co to jest SEA ? Co oznacza pojęcie Search Engine Advertising ?

reklama w przegladarkach internetowych


W wolnym tłumaczeniu z języka angielskiego rozwinięcie pojęcia SEA po polsku to reklama w wyszukiwarkach internetowych.
SEA obejmuje płatne działania poprawiające widoczność danej marki, produktu czy usługi w wynikach wyszukiwania Google Yahoo Bing itp. .

Kluczowym zadaniem dla każdej firmy jest, aby własne produkty i markę przedstawić odpowiedniej grupie docelowej. W cyfrowym świecie robi się to właśnie za pośrednictwem wyszukiwarek internetowych, z których korzystają potencjalni klienci wyszukujący interesujące ich pojęcia.
Firmy analizując wpisywane hasła są w stanie określić specyfikę zainteresowań uźytkowników.
Mając dane z takiej analizy przedsiębiorstwa mogą zapłacić za miejsce na liście wyników, gdy potencjalny klient wpisze w pole wyszukiwania określone słowo kluczowe lub kombinację słów kluczowych. Prawdopodobieństwo odwiedzenia witryny firmowej bądź nawet zakupu produktu jest wtedy znacznie wyższe, niż gdyby reklama była przedstawiana konsumentowi bez żadnego kontekstu. I właśnie do osiągnięcia tego efektu przyczynia się SEA.

SEA stanowi jedno z działań skupionych pod pojęciem marketing internetowy ( Search Engine Marketing - SEM ) i stał się ważną częścią wielu procesów biznesowych w przedsiębiorstwach.
W zasadzie, kiedy mówimy o marketingu internetowym, możemy wyróżnić dwie kategorię : optymalizację strony pod kątem wyszukiwarek (Search Engine Optimization - SEO) z jednej strony i właśnię reklamę w wyszukiwarkach ( Search Engine Advertising - SEA) z drugiej. 
W ramach optymalizacji pod kątem wyszukiwarek firmy mogą dzięki lepszej indeksacji strony uzyskać de facto gratis lepsze miejsce na listach wyników wyszukiwania.
Poprzez płatne reklamy zaś rezerwują sobie ekskluzywne miejsce na stronach wyników wyszukiwarki.
Podczas gdy optymalizacja pod kątem wyszukiwarek polega na poprawie własnej strony, dzięki czemu lepiej pozycjonuje się ona w bezpłatnych wynikach wyszukiwania, w przypadku SEA płaci się za przelinkowania własnej strony do konkretnych pojęć oraz uwydatnione miejsce prezentacji w wydzielonej, często przyciągającej uwagę kolorystycznie, części wyników wyszukiwania.
Popularną opcją w drugim przypadku jest Google Adwords. W usłudze tej firmy otrzymują możliwość łączenia swojej witryny z wybranym słowem kluczowym. Nie dość, że Użytkownikowi strona firmy wyświetli się w wynikach wyszukiwania, to jeszcze zostaje ona zaimplementowana do ogromnej sieci baz danych Google.

Planujesz biznes związany z domenami internetowymi - zapraszamy tutaj.





Brak komentarzy: