Zapewne kilka razy w ostatnich latach obiło się Wam o uszy obco brzmiące słowo domaining . Cóż kryje się zatem pod tym wyrażeniem ?
Ogólnie mówiąc domaining to kupowanie, sprzedawanie, rozwijanie i monetyzowanie nazw domen.
Istotą domainingu jest zidentyfikowanie nazwy, która może zostać zarejestrowana na rynku pierwotnym lub zakupiona na rynku wtórnym i następnie sprzedana z zyskiem.
Właściciele domen zarabiają także parkując posiadane domeny na przeznaczonych do tego serwisach lub poprzez tworzenie tematycznych stron internetowych w celu przyciągnięcia ruchu atrakcyjnego dla potencjalnych reklamodawców.
Wybór dobrej nazwy domeny wymaga od domainera umiejętności, instynktu i odrobiny szczęścia. Podobnie jak w przypadku nieruchomości, kluczowe znaczenie ma zrozumienie trendów oraz zdolność oceny dlaczego jedna nazwa jest cenniejsza od innej. Mowa tu o analizie słów kluczowych, analizie trafficu witryny oraz analizie nowych trendów. Zautomatyzowana wycena nazw domen posiada właśnie ten istotny mankament, że brakuje jej "czynnika ludzkiego" - stąd tak często odbiega od realiów rynkowych.
Ceny niektórych domen gwałtownie rosną, podczas gdy wartość innych rozwija się bardziej umiarkowanie. Domaining zatem zawsze wiąże się z pewnego rodzaju ryzykiem. Jeśli rezerwujemy domeny na rynku pierwotnym, koszty rejestracji i późniejszego przedłużenia domeny nie zrujnują nam budżetu ( pod warunkiem, że nie mamy w portfelu kilkuset bądź nawet kilku tysięcy pozycji ) Na rynku istnieje jednak również możliwość zakupu całego portfela domen w ramach sprzedaży hurtowej portfolia. Ryzyko przy hurtowym zakupie domen zwiększa się, ponieważ w takim przypadku jesteśmy zmuszeni zainwestować większy kapitał, a nie mamy pewności, że któraś z domen w nim zawartych okaże się strzałem w dziesiątke.
Chciałbyś profesjonalnie zająć się handlem domenami - koniecznie przeczytaj tutaj.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz