Szukaj na tym blogu

wtorek, 6 marca 2018

Jak ocenić jakość domeny ? Jakie wskaźniki wyznaczają jakość domeny ? Wskaźniki istotne przy pozycjonowaniu SEO.


ocena domeny pod katem pozycjonowania SEO

Domain Authority ( DA ) - wskaźnik pozwalający przewidzieć zdolność domeny / witryny do wypozycjonowania w wyszukiwarkach. Wysoki wskaźnik DA oznacza, że Twoja kompletna strona internetowa ( łącznie z podstronami ) ma duży potencjał do osiągnięcia dobrego wyniku przy pozycjonowaniu. Wkaźnik wykorzystuje skalę logarytmiczną w zakresie 0 - 100 .

Page Authority ( PA ) - analogiczny wskaźnik dla konkretnej podstrony danej witryny wykorzystujący również skalę logarytmiczną w zakresie 0 - 100 .

Citation Flow ( CF ) - odnosi się do popularności linków prowadzących do danej witryny bez uwzględnienia jakości tych linków. Link ze strony, która sama posiada wiele linków, jest bardziej wartościowy niż taki pochodzący ze słabo przelinkowanej witryny. Istotnym jest, by wraz ze wzrostem CF rósł również TF. Jeśli strona z wysokim CF wskazuje na Twoją witrynę, CF Twojej witryny powinien rosnąć. Jeśli jednak jest to strona z wysokim CF, ale niskim TF wtedy odbije się to negatywnie na TF Twojej witryny. ( skala w zakresie 1 - 100 )

Trust Flow ( TF ) - wkaźnik określający wiarygodność danej witryny poprzez ocenę jakości linków do niej prowadzących. Jeśli linki są wysokiej jakości, wtedy wskaźnik TF rośnie. Wysoki TF trudniej osiągnąć niż wysoki CF ( nie wszystkie linki prowadzące do witryny są wysokiej jakości ), stąd ten drugi wskaźnik zawsze będzie wyższy. I to nawet jeśli będziesz prowadził jakościową strategię przelinkowań. Istnieje bezpośredni związek między TF a organicznym ruchem na stronie zwiększającym wartościowe przelinkowania. Google nagradza jakościowe linki zwrotne, jednocześnie TF dla  Twojej strony rośnie. ( skala w zakresie 1 - 100 )

ALEXA RANK  - ranking globalny domeny określony poprzez należącą do Amazona firmę Alexa Internet Inc. Wskaźnik analizuje liczbę odwiedzin danej domeny i wskazuje milion najczęściej odwiedzanych witryn na świecie w ostatnich trzech miesiącach ( analizowana jest kombinacja odwiedzin danej witryny i liczba otworzonych podstron ). Im niższa wartość wskaźnika, tym dana witryna znajduje się wyżej w rankingu ( liczba określa de facto pozycję rankingową danej witryny ).

GLOBAL RANK - ranking globaly domeny bazujący na średniej liczbie odwiedzin danej domeny i ilości odwiedzonych podstron w ostatnim miesiącu. W przeciwieństwie do rankingu Alexa, Global Rank posiada znacznie szerszy zakres, przez co obejmuje większą liczbę domen.

PageRank ( PR ) - algorytm używany przez wyszukiwarkę Google do pozycjonowania stron internetowych w wynikach wyszukiwania. Wskaźnik mierzy poprzez ocenę linków jak ważna jest dana strona internetowa z punktu widzenia użytkownika wyszukiwarki. Od jakiegoś czasu aktualna wartość PR nie ujawniana przez Google, jednakże wskaźnik ten wewnętrznie nadal odgrywa rolę przy pozycjonowaniu. ( skala w zakresie 1 - 10 )

Backlinks - linki zwrotne - są to linki z innych stron internetowych kierujące na Twoją witrynę. Duża ilość linków zwrotnych może poprawić rankin SEO dla Twojej witryny. Wyróżniamy external backlinks ( linki zewnętrzne ) oraz internal backlinks ( linki wewnętrzne do łatwiejszego poruszania się po własnej witrynie)

Referring Domains - ilość stron , z których pochodzą linki kierujące na Twoją domenę. Przy ocenie domeny istotny jest stosunek ilości stron do ilości linków zwrotnych ( lepiej mieć sto linków zwrotnych ze stu róźnych stron , niż sto z jedynie kilku stron ).

EDU Backlinks - linki zwrotne ze stron o charakterze naukowym, informatywnym.
EDU Domains - analogicznie strony Referring Domains o charakterze naukowym, informatywnym.

GOV Backlinks - linki zwrotne ze stron o charakterze urzędowym.
GOV Domains - analogicznie strony Referring Domain o charakterze urzędowym.

Indexed URLs - zaindeksowane w wyszukiwarce Google strony witryny - im większa liczba zaindeksowanych stron, tym witryna jest bardziej rozbudowana. Należy pamiętać, iż Google nie indeksuje danej witryny w 100 % - niektóre strony są wyłączone z indeksacji ( np. takie które roboty Google zidentyfikują jako duplikaty ).

Wiek domeny - ten czynnik również pozytywnie może wpłynać na ranking SEO domeny, pod warunkiem, że domena nie była w przeszłości wykorzystywana np. do spamowania i Google nałożył na nią blokady.

Na czym polega Online Marketing - odpowiedź tutaj.






Brak komentarzy: